.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران توان تامین نیازهای آستاراخان را دارد
استاندار مازندران گفت: مازندران توان تامین نیازهای استان آستاراخان روسیه را در بخش‌های مختلف دارد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از کارگروه رسانه اتاق بازرگانی استان مازندران، صنایع معادن و کشاورزی، ربیع فلاح در دیدار با ژاکلین استاندار آستاراخان روسیه اظهار داشت: ظرفیت مناسب فرهنگی و مکان‌های باستانی زیبایی در آستاراخان قرار دارد.

وی با تقدیر از حمایت استاندار آستاراخان از تجار مازندرانی گفت: شرایط امروز برای همکاری متقابل وجود دارد و سران کشورهای دو طرف نیز برای برقراری ارتباط آماده همکاری هستند.

فلاح با ابراز خرسندی از انتصاب مجدد ژاکلین به عنوان استاندار آستاراخان گفت: هر آنچه که مردم انتخاب می‌کنند درست انتخاب می‌کنند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه اقدامات عملیاتی برای برقراری ارتباط در برنامه کاری هیئت‌های تجاری دو طرف قرار گیرد، تصریح کرد: با توجه به زیرساخت‌های موجود در مازندران برای صادرات، در حال حاضر وضعیت مناسبی برای این امر وجود دارد.

وی با اشاره به ظرفیت مازندران برای صادرات کالا به آستاراخان ادامه داد: احساس می‌کنیم که دو طرف می‌توانند با صادرات و واردات مشکلات اقتصادی تجار و منطقه را رفع کنند.

این مسئول با اعلام اینکه مازندران از استان‌های مهم بخش کشور است که زمینه تولید کشاورزی و دامی رتبه ممتاز را دارد افزود: برخی مشکلات در حوزه تجارت وجود دارد که نیاز است دو طرف برای رفع مشکل اقدام عملیاتی را در برنامه کاری قرار دهند.

فلاح یادآور شد: مازندران می‌تواند ماهانه بیش از 5 هزار تن مرغ آستاراخان را با استانداردهای مورد نیاز این استان تامین کند و تولیدات ما به سایر کشورها در حال انجام است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: قابلیت مازندران در تولیدات لبنی مورد بازدید شما قرار گرفت و این محصولات به خلیج‌فارس و سایر کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در زمینه مشکلات حمل و نقل اراده بر این است که براساس قرارداد دوجانبه حل و فصل شود و در این زمینه نیاز به همکاری دوجانبه بیشتر احساس می‌شود تا این مشکلات حل و فصل شود.

فلاح با بیان اینکه در حمل و نقل دریایی مشکلاتی وجود دارد که نیاز است نسبت به رفع آن اقدام اساسی انجام شود، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای ارسال مستقیم کالا از مازندران به این استان در برنامه کاری قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه سرعت در تخلیه کالا در گمرک در دستور کار مسئولان دو طرف قرار گیرد، ادامه داد: در ارتباط با محصولات فسادپذیر تخلیه زود هنگام کالا مد نظر است.

این مسئول با اشاره به اینکه آماده همکاری در زمینه تولید محصولات کشاورزی هستیم، گفت: در زمینه تامین مصالح ساختمانی نیز آماده ارائه نیازمندی‌های این استان هستیم و در ارتباط با سیمان نیز آماده هستیم که به صورت جدی‌تر فعالیت کنیم.

استاندار مازندران ادامه داد: در ارائه روادید تجار و رانندگان نیاز به مساعدت بیشتری نیاز است و این موضوع مهمی است که می‌تواند برای توسعه روابط اثرگذار باشد.

وی خواستار برنامه‌ریزی برای تسهیل کشتی‌رانی در رودخانه ولگا شد و گفت: توجه به این موضوع در توجیه اقتصادی دو طرف بسیار موثر است.

فلاح خاطرنشان کرد: حضور دانشجویان دو کشور می‌تواند پایه همکاری دوجانبه باشد که در زمینه فرهنگی نیز اقداماتی در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول تاکید کرد: زمان‌بندی برای اجرای تفاهم‌نامه دوجانبه در برنامه کاری قرار گیرد و مسائل و مشکلات به صورت هفتگی و روزانه رسیدگی و نسبت به رفع آن اقدام شود.

استاندار مازندران خواستار فعالیت دو استان در زمینه گردشگری شد و گفت: علاقه‌مندی به حضور آژانس‌های مسافرتی نیز در استان مازندران وجود دارد و در زمینه ایجاد پرواز نیز بخش خصوصی مازندران اعلام آمادگی کرد و امیدواریم در این سفر این موضوع به نتیجه برسد.

وی با اشاره به ظرفیت بندری استان آستاراخان متذکر شد: این بنادر در حوزه تجاری دو طرف فعال شود تا زمینه تبادل کالا برای تجار فراهم شود.

فلاح با بیان اینکه یکی از زمینه‌های که برای جوانان به آن توجه کردیم توسعه مناسبات ورزشی است، گفت: برگزاری مسابقات ورزشی دوجانبه در برنامه کاری قرار گیرد زیرا توسعه مناسبات ورزشی می‌تواند به توسعه روابط اجتماعی دو طرف کمک کند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.748 seconds.